Toate mașinile care vor ieși din fabricile europene, începând din această vară, vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei, astfel că noile sisteme vor detecta limitele de viteză impuse pe tronsonul de drum pe care se află mașina, iar în cazul depășirii va atenționa șoferul.
Potrivit Poliției Române, anul trecut, peste 700 de accidente, soldate cu zeci de morți, au fost provocate din cauza vitezei excesive.
Mașinile fabricate în Uniunea Europeană, începând cu luna iulie a acestui an, au un nou sistem de siguranță, unul pentru limitarea vitezei.
Vor fi mai multe metode prin care autoturismul ne va anunța că am depășit limita legală de viteză. De pildă, o pictogramă în bordul mașinii care ne va arăta că mergem prea rapid pentru zona în care ne aflăm. O altă avertizare ar putea fi sub forma unei vibrații în pedala de accelerație a autoturismului sau chiar în volan.
De asemenea, în cazul în care producătorul auto își dorește acest lucru, un alt sistem ar putea fi un sunet de avertizare. Important de știut este și faptul că sistemul de limitare a vitezei nu va interveni asupra mecanismului de frânare pentru a nu încurca șoferul.
De altfel, mașina va recunoaște limitele de viteză prin citirea indicatoarelor rutiere și cu ajutorul datelor din GPS-ul autoturismului.
prin satelit, așa cum ȘO ia și navigația. Pur și simplu, chiar și sistemul waze are această limitare pe care ISA o impune. E un mic bep pe care îl auzi atunci când depășești limita de viteză și pe care îl auzi și atunci când cazi înapoi în limita admisă. Totuși, problema intervine atunci când șoferul alege să dezactiveze sistemele de siguranță ale mașinii.
„România este lider la accidente mortale pe drum, de câțiva ani deja, în Europa. Cât timp reducem viteza și circulăm cu viteza dată de administratorul drumului, care este calculată pentru acest sector de drum, ar trebui să fim în afara pericolelor majore”, a precizat pentru Știrile Pro TV Andrei Potra, specialist în conducere defensivă.
În ultimii ani, unii producători auto au început să dezvolte mașini care să nu depășească o anumită viteză. Sunt limitate la 140, 150 sau 160km/h. Și opțiunile de siguranță s-au înmulțit. Unele mașini au asistență pentru frânare, control asupra suspensiilor, camere pentru recunoașterea pericolelor sau chiar modalități prin care mașina atenționează șoferul dacă adoarme la volan.